Email Marketing στην Ελλάδα: Όλοι το κάνουν - κανένας όμως σωστά

May 15, 2025
Email Marketing στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα υπάρχει μια περίεργη παρεξήγηση γύρω από το Email Marketing. Όχι μόνο υποτιμάται, αλλά - ακόμα χειρότερα - θεωρείται “λυμένο” θέμα - όλοι νομίζουν πως "ξέρουν".

Σκέψου πχ το Excel: Όλοι λένε πως "ξέρουμε Excel" επειδή ξέρουν να βγάζουν το SUM σε μια στήλη" 😅. Λυπάμαι, αλλά όχι, δεν ξέρεις Excel...

 

Το cultural bug

Ένα από τα πρώτα εμπόδια που συναντάς όταν προσπαθείς να πείσεις έναν Έλληνα επιχειρηματία να επενδύσει σοβαρά στο email marketing είναι η… δυσπιστία. Δεν τον εμπνέει. Δεν του φαίνεται “sexy”. Κυρίως επειδή ο ίδιος το βρίσκει ενοχλητικό ως παραλήπτης.

Αλλά υπάρχει κι ένα άλλο, πιο βαθύ θέμα: ο Έλληνας έχει την τάση να θεωρεί ότι ξέρει.

Έλα μωρέ, email είναι. Βάζεις ένα κείμενο και το στέλνεις.”

Και επειδή δεν έχει δει ποτέ στην πράξη τι σημαίνει σωστό email marketing, δεν έχει καν επίγνωση του τι του λείπει. Δεν ξέρει τι δεν ξέρει. Αυτό είναι και το πιο ύπουλο κομμάτι του προβλήματος.

 

Η παρανόηση

Το 90% των επιχειρήσεων που “κάνουν email marketing”, απλώς στέλνουν ένα newsletter πού και πού. Χωρίς κανένα ξεκάθαρο στόχο.

Χωρίς στρατηγική.

Χωρίς segmentation.

Χωρίς αυτοματισμούς.

Χωρίς τίποτα.

 Στέλνουν όποτε έχουν χρόνο, όποτε έχουν απόθεμα να ξεστοκάρουν, στην Black Friday, στου Αγίου Βαλεντίνου... όποτε τους έρθει.

Το αποτέλεσμα; Φτωχά metrics. Unsubscribes. Ανύπαρκτο engagement. Ίσως και μια μικρή αύξηση σε πωλήσεις, αλλά τίποτα που να κάνει διαφορά.

Και μετά το blame game:

  • “Δεν πιάνει το email στην Ελλάδα”
  • “Ο κόσμος δεν τα ανοίγει”
  • “Μας πάνε καλύτερα τα social” 

Δεν τους περνάει καν απ’ το μυαλό ότι αυτό που κάνουν… δεν είναι email marketing.

 

Το blind spot

Το πιο ενδιαφέρον (και απογοητευτικό) είναι ότι όταν προτείνω να τους βοηθήσω να χτίσουν σωστό email marketing, η απάντηση είναι σχεδόν πάντα η ίδια:

“Μα το κάνουμε ήδη.”

Και εκεί καταλαβαίνεις το μέγεθος της σύγχυσης.

Όχι, δεν το κάνετε ήδη.

Κάνετε απλώς ένα 5% του τι μπορεί να προσφέρει αυτό το κανάλι.

Και επειδή δεν έχετε δει ποτέ πώς δουλεύει ολόκληρο το σύστημα, νομίζετε ότι δεν υπάρχει κάτι άλλο.

 

Τι σημαίνει “σωστό” email marketing;

Σίγουρα δεν είναι να γράφεις και να στέλνεις όποτε θυμηθείς. Το email marketing, όταν γίνει σωστά, μοιάζει περισσότερο με μηχανή πωλήσεων παρά με κανάλι επικοινωνίας. Περιλαμβάνει:

Conversion-focused copywriting

Όχι “ελπίζουμε να σας βρίσκουμε καλά”, και άλλες τέτοιες κοινοτυπίες. Αλλά copy που ακολουθεί τις αρχές τις πειθούς, παιρνει υπόψην την ψυχολογία/συμπεριφορά καταναλωτή και οδηγεί σε engagement και conversions.

Behavioral segmentation

Όχι σε άλλες αποστολές "σε όλη τη λίστα". Όχι πια σε βασικό segmentation τύπου "πελάτης vs prospect", αλλά έξυπνη τμηματοποίηση με βάση τη συμπεριφορά και το engagement τους.

Automation flows

Email sequences που τρέχουν μόνες τους: welcome sequences, abandoned cart, win-back, lead nurturing… όλα βασισμένα σε triggers.

Στρατηγικό content planning

Προγραμματισμός που εξυπηρετεί τον κύκλο πωλήσεων, όχι το τι μέρα έχουμε.

Βελτιστοποίηση landing pages και φορμών

Το email δεν λειτουργεί μόνο του - χρειάζεται input και output: από πού μαζεύεις leads, πώς τους “βάζεις” στο σύστημα.

Dynamic content & προσωποποίηση

Και όταν λέω "προσωποποίηση" δεν εννοώ το κλασσικό "Καλησπέρα {first_name}". Μπορεί να γίνει πολύ πιο ουσιώδης προσωποποίηση από αυτό που να φανεί στις πωλήσεις.

Και φυσικά, όλα αυτά συνδέονται με ανάλυση δεδομένων, τεχνική υποδομή, και συστηματική βελτιστοποίηση.

 

Το email marketing είναι υποδομή

Δεν είναι one-off αποστολές. Δεν είναι “το newsletter μας”. Είναι ένα asset που χτίζει σχέσεις και σου επιστρέφει ROI - και το κάνει αυτόματα. Αν δεν το χτίσεις σαν υποδομή/σύστημα, δεν θα δεις αποτελέσματα. Αν το δεις σαν task, θα μένεις πάντα πίσω.

 

Τι μπορείς να κάνεις;

Αν είσαι επαγγελματίας του marketing ή ιδιοκτήτης επιχείρησης και έχεις βασίσει τη γνώμη σου για το email marketing σε 2-3 κακά παραδείγματα, ήρθε η ώρα να το ξαναδείς.

Δώσε στο email την προσοχή που αξίζει - και θα σου επιστρέψει πολλαπλάσια σε αποτελέσματα.


Γράψου στο newsletter μου για να δεις πώς μοιάζει μια σοβαρή email στρατηγική στην πράξη.

Και αν θέλεις να χτίσεις το δικό σου email asset σωστά από την αρχή, δες το Email Academy Blueprint: ένα ολοκληρωμένο recorded course με πρόσβαση σε κοινότητα και πρακτική καθοδήγηση.


Το email marketing δεν είναι “παλιό”.

Απλώς στην Ελλάδα… δεν το έχουμε δει ποτέ καινούργιο.

 

Γράψου στη λίστα του Email Academy

Θες να λαμβάνεις εκπαιδευτικά emails και νέα για τα άρθρα και σεμινάρια του Email Academy;

Δεν θα σε σπαμάρω... I practice what I preach. 😎