Κατέβασε το syllabus

Ο αναγνώστης σου δεν διαβάζει τα emails που στέλνεις. Τα scan-άρει.

May 24, 2025
email readability

 Αν το email σου μοιάζει με έκθεση ιδεών Γ’ Λυκείου, ο αναγνώστης σου είναι ήδη στο 3ο όνειρο.

Χωρίς παρεξήγηση, αλλά κανείς δε θα καθήσει με ένα τσαγάκι, έτοιμος να ασχοληθεί βαθιά με το email σου. Κάνουν swipe. Κάνουν scan. Scrollάρουν μισοβλέποντας Netflix και τρώγοντας πατατάκια.

Που σημαίνει: Αν το email copy σου δεν τραβάει προσοχή άμεσα, δεν καθοδηγεί το μάτι και δεν “ρέει”… είναι ήδη νεκρό.

Αυτή είναι η σκληρή αλήθεια για το email marketing σήμερα: Ο κόσμος δεν διαβάζει. scanάρει.

Οπότε η ερώτηση είναι: Πώς γράφεις για αυτό;

Πάμε να το αναλύσουμε.

 

Τι σημαίνει “scanάρω” ένα email;

Θέλουμε να πιστεύουμε πως οι subscribers μας διαβάζουν κάθε γραμμή που ιδρώσαμε να γράψουμε. Αλλά όχι. Αντί να επεξεργάζονται παραγράφους, τα μάτια τους πετάγονται στο email σε συγκεκριμένα μοτίβα:

  • Ρίχνουν μια ματιά στην πρώτη γραμμή
  • Μετά scanάρουν την αριστερή πλευρά
  • Ίσως πάνε σε bold λέξεις ή κουμπί
  • Και κατά πάσα πιθανότητα - φεύγουν πριν πεις κάτι χρήσιμο

Έτσι καταναλώνεται το email σου. Το λένε οι μελέτες eye-tracking. Αλλά μπορείς να το καταλάβεις διαισθητικά κι εσύ από τη δική σου εμπειρία.

Οπότε... τι κάνεις;

Το F-Pattern

Οι UX experts το ξέρουν χρόνια: ο κόσμος διαβάζει online σαν το γράμμα F.

Αυτό σημαίνει:

  • Οι πρώτες λέξεις κάθε πρότασης μετράνε περισσότερο από τις τελευταίες
  • Η αριστερή πλευρά είναι prime real estate
  • Ό,τι σπάει το flow (παραγράφοι-τούβλα, μηδενικό whitespace, μηδέν οπτικά cues) = θάνατος

 

Χρησιμοποίησε bold. Χρησιμοποίησε bullets. Χώρισε τον χώρο. Στόχος δεν είναι να εντυπωσιάσεις - είναι να κρατήσεις το μάτι σε κίνηση.

Ο χρυσός κανόνας του καλού (email) copywriting

Αν είναι να θυμάσαι ένα πράγμα από αυτό το άρθρο, ας είναι αυτό:

Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ρόλος κάθε πρότασης είναι να κάνει τον αναγνώστη να διαβάσει την επόμενη.

Όχι να φανείς έξυπνος. Όχι να “εκπαιδεύσεις.” Απλά να κρατήσεις το scrollάρισμα ζωντανό.

Αν έγραφες κάθε email με αυτή τη λογική - λες και πρέπει να κερδίσεις την επόμενη πρόταση - θα ξεκινούσες ποτέ με: “Γεια σε όλους, ελπίζω να είστε καλά…”;

(Ελπίζω όχι.)

Ο άλλος χρυσός κανόνας του καλού (email) copywriting

ΟΚ, σου βάζω και ένα bonus:

Αν κάποια λέξη η φράση δεν προσθέτει κάτι ουσιαστικό στο email σου, τότε αφαιρεί.

Άρα κάνε στο κοινό σου τη χάρη και αφαίρεσέ την!

 

Πώς να γράφεις scannable emails (σαν να είσαι meme account)

Οπότε… πώς γράφεις emails που ο κόσμος όντως διαβάζει - ή μάλλον, scanάρει;

Σταματάς να σκέφτεσαι σαν marketer… Και αρχίζεις να γράφεις σαν το internet.

Meme accounts, threads στο Twitter, σχόλια στο Reddit - αυτά τραβάνε προσοχή. Γιατί; Γιατί ακολουθούν τους κανόνες της σύγχρονης ανάγνωσης: σύντομα, κοφτά, οπτικά digestible.

Ορίστε πώς φέρνεις αυτή την ενέργεια στα emails σου:

1. Ένα μήνυμα ανά email

Ένα email = μία ιδέα.

Όχι πέντε νέα. Όχι “τι έγινε τελευταία.” Όχι μπουφές από χλιαρές ανακοινώσεις.

Μία ιστορία, ένα πρόβλημα, μία βόμβα αλήθειας, ένα call to action.

2. Headlines και subheads που φωνάζουν

Σκέψου τα σαν πινακίδες στον δρόμο. Τραβάνε το μάτι mid-scroll και λένε “Εδώ, στάσου λίγο.” Χρησιμοποίησέ τα για:

  • Να δημιουργήσεις περιέργεια
  • Να αναδείξεις έναν πόνο
  • Να υποσχεθείς λύση

Πχ: “Γιατί το Open Rate σου είναι χάλια (και τι να κάνεις γι’ αυτό)”

3. Formatting που καθοδηγεί το μάτι

Εδώ παίζεται το πραγματικό παιχνίδι. Και αυτά είναι τα όπλα σου:

➤ Bold

Χρησιμοποίησέ το για λέξεις-κλειδιά, πλεονεκτήματα, πόνους. Κάν’ το να ξεχωρίζει.

Italics

Για σχόλια στο περιθώριο, αλλαγές τόνου, εσωτερικές σκέψεις. Σε κάνει να γράφεις σαν άνθρωπος, όχι σαν AI.

➤ Κενά και line breaks

Καμία παράγραφος πάνω από 2–3 γραμμές. Κάν’ το scrollable. Κάν’ το αναπνεύσιμο.

➤ Bullets (με emojis προαιρετικά)

Bullets = scannability επιπέδου θεού. Emojis για “γεύση” - μόνο αν προσθέτουν κάτι.

Πχ:

  • ✅ Εύκολο στην ανάγνωση
  • 📌 Τονίζει τα σημαντικά
  • 🔥 Σπάει τη μονοτονία

➤ Mini-Headlines μέσα στο κείμενο

Χρησιμοποίησε bolded σειρές σαν μικρά κεφάλαια:

Πχ. “Το πρόβλημα δεν είναι το deliverability Είναι ότι τα emails σου είναι βαρετά.”

Αυτά κρατάνε τον αναγνώστη σε ένα flow καθώς scrollάρει.

➤ Calls To Action που ξεχωρίζουν

Το CTA σου πρέπει να φωνάζει. Κυριολεκτικά. Δώσ’ του χώρο, bold, ίσως και ένα emoji ή βελάκι.

Πχ: “👉 Κατέβασε το δωρεάν PDF εδώ”

Pro tip: Μην φοβηθείς να βάλεις CTA δύο φορές - μια νωρίς (light), μια στο τέλος (hard).

 

TL;DR - Αν δεν ξεχωρίζει, δεν πουλάει

Ας μη γελιόμαστε: Το email σου δεν είναι από μόνο του ξεχωριστό.

Ζει σε εμπόλεμη ζώνη. Ανταγωνίζεται TikToks, attention spans 3 δευτερολέπτων, και inboxes με 2.947 μη αναγνωσμένα.

Οπότε αν το copy σου δεν σπάει το pattern, δεν καθοδηγεί το μάτι και δεν προκαλεί click… έχει πεθάνει πριν να προλάβει να ζήσει.

Το mindset shift

Δεν γράφεις έκθεση. Δεν γράφεις “για να τα πεις.” Γράφεις για να σε διαβάσουν. Που σημαίνει:

  • Μικρότερες γραμμές.
  • Καθαρότερη δομή.
  • Ένα ξεκάθαρο μήνυμα.
  • Κάθε πρόταση οδηγεί φυσικά στην επόμενη.

Δεν είσαι στο business του “γράφω emails.” Είσαι στο business του “τραβάω προσοχή.”

Τι να κάνεις από σήμερα

Δεν χρειάζεται να αλλάξεις όλο το στιλ σου μέσα σε μια μέρα. Ξεκίνα με αυτά:

  • Διάλεξε ΕΝΑ θέμα ανά email
  • Δώστου scroll-friendly μορφή ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές
  • Βάλε ΕΝΑ δυνατό CTA
  • Βρες κάποιον από το industry που στοχεύεις και δώσ του 7 δευτερόλεπτα να τσεκάρει το email.
  • Ρώτα τον να σου πει τι λέει το email και τι θέλει ο αναγνώστης να κάνει.

Η απάντησή του θα σου πει πολλά.

 

Θες να γράφεις emails που πραγματικά διαβάζονται και πουλάνε;

Δεν έχει να κάνει με το να είσαι “καλός στη γραφή.” Έχει να κάνει με το να γράφεις emails όπως τα διαβάζει ο κόσμος σήμερα.

Και αυτό ακριβώς μαθαίνουμε μέσα στο Email Academy - το Email Marketing Πρόγραμμα που μετατρέπει μπερδεμένους freelancers, καμένους marketers και business owners, σε επαγγελματίες με αυτοπεποίθηση και αποτελέσματα.

Θα μάθεις:

  • Πώς να γράφεις emails που σταματάνε το scroll
  • Πώς να στήνεις αυτοματισμούς που όντως πουλάνε
  • Πώς να χτίσεις και να monetise-άρεις τη λίστα σου σαν pro
  • Και πολλά πολλά άλλα

👉 Δες το Πρόγραμμα εδώ

 

Γράψου στη λίστα του Email Academy

Θες να λαμβάνεις εκπαιδευτικά emails και νέα για τα άρθρα και σεμινάρια του Email Academy;

Δεν θα σε σπαμάρω... I practice what I preach. 😎