Κατέβασε το syllabus

5 λάθη που σκοτώνουν το email copy σου

Aug 24, 2025
5 λάθη που σκοτώνουν το email copy σου

Τα περισσότερα email δεν αποτυγχάνουν επειδή δεν έχουν καλό design ή επειδή “δεν δουλεύει το Mailchimp”. Αποτυγχάνουν γιατί το copy τους είναι κακό. Ο αναγνώστης ανοίγει το μήνυμα, διαβάζει την πρώτη γραμμή, και μέσα σε δύο δευτερόλεπτα αποφασίζει: “Αξίζει να συνεχίσω ή πατάω delete;” Αν θες τα δικά σου email να επιβιώσουν, πρέπει να αποφύγεις αυτά τα πέντε λάθη.

 


 

1. Ξεκινάς βαρετά

Αν δεν τους κερδίσεις στην πρώτη γραμμή, τους έχασες.

Το μεγαλύτερο λάθος που βλέπω στα περισσότερα email είναι πως ξεκινούν αδιάφορα. Με “fluff”. Ο αναγνώστης ανοίγει το μήνυμα, ρίχνει μια ματιά στην πρώτη πρόταση και σε κλάσματα δευτερολέπτου αποφασίζει αν θα συνεχίσει ή αν θα πατήσει delete. Αν εκείνη η πρώτη γραμμή είναι τυπική, γενική ή χλιαρή, έχεις ήδη χάσει. Γιατί; Γιατί στο inbox το attention span είναι πιο μικρό και από TikTok. Το μάτι “σκανάρει” και ο εγκέφαλος ψάχνει λόγο να επενδύσει χρόνο. Δεν βρήκε; Πάμε στο επόμενο.

Το δυνατό άνοιγμα δεν είναι “πολυτέλεια” στο copy. Eίναι και τεχνικά αναγκαίο. Η πρώτη πρόταση παίζει ρόλο και στο preview text (αυτό που βλέπεις δίπλα στο subject στο inbox). Αν το preview γράφει “Αγαπητέ πελάτη, ελπίζουμε να σας βρίσκουμε καλά”, μόλις έχασες το πιο πολύτιμο real estate. Αν όμως ξεκινάς με κάτι που τους αφορά άμεσα - μια παρατήρηση, μια ερώτηση, μια bold δήλωση - τότε έχεις διπλασιάσει τις πιθανότητες να κερδίσεις click και scroll. Το σωστό άνοιγμα είναι αυτό που κάνει τον άλλον να σκεφτεί “Αυτό είναι για μένα, ας δω παρακάτω”.

Ρώτα τον εαυτό σου, λοιπόν: “Αν ήσουν αναγνώστης και διάβαζες την πρώτη γραμμή του email σου, σου δίνει αυτή λόγο να διαβάσεις την επόμενη;” Ή είναι κάτι τύπου:

  • “Ελπίζω να είσαι καλά και να περνάς μια όμορφη εβδομάδα μέχρι στιγμής.”;
  • “Με το παρόν email θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε ορισμένες σημαντικές εξελίξεις που αφορούν τη συνεργασία μας”;
  • “Ήθελα απλώς να σου στείλω ένα σύντομο μήνυμα για να μοιραστώ κάτι μαζί σου.”;
  • “Δεν ξέρω αν σε ενδιαφέρει αυτό που θα σου πω, αλλά είπα να στο στείλω έτσι κι αλλιώς.”;

 

2. Φλυαρείς

Κάθε περιττή λέξη είναι ένας λόγος να κάνουν delete.

Το email δεν είναι δοκίμιο. Δεν είναι έκθεση Δευτέρας Λυκείου. Δεν είναι καν blog post. Ο αναγνώστης δεν μπαίνει για να χαζέψει μακροσκελή κείμενα. Μπαίνει, ρίχνει μια γρήγορη ματιά και αποφασίζει αν θα συνεχίσει. Όταν το email σου είναι γεμάτο “μπλαμπλά”, χάνεις την προσοχή του. Η φλυαρία θολώνει το μήνυμα, κάνει δύσκολη τη σάρωση του κειμένου και τελικά κουράζει. Ακόμα κι αν έχεις κάτι σημαντικό να πεις, χάνεται μέσα σε ένα κείμενο που ο άλλος δεν αντέχει να διαβάσει μέχρι το τέλος.

Η λύση δεν είναι πάντα να γράφεις πιο “λίγα”αλλά να γράφεις πιο καθαρά. Ρώτα τον εαυτό σου για κάθε πρόταση: προσθέτει κάτι ή σπαταλά τον χρόνο του αναγνώστη; Αν όχι, κόψ’ την. Χρησιμοποίησε μικρές παραγράφους, bullets όταν χρειάζεται, και καθαρή γλώσσα. Σκέψου το copy σου σαν design: όσο πιο πολύ “άσχετο θόρυβο” αφαιρείς, τόσο πιο έντονα ξεχωρίζει το βασικό μήνυμα. Και αυτό είναι που τελικά μένει στο μυαλό.

Ποιό μήνυμα θα προτιμούσες να λάβεις εσύ προσωπικά;

“Στο πλαίσιο των προσπαθειών μας να βελτιώσουμε την εμπειρία σας ως πολύτιμου πελάτη μας, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως αυτή την περίοδο προσφέρουμε μια μοναδική προσφορά 20% που αφορά σε συγκεκριμένα προϊόντα της συλλογής μας, η οποία θα ισχύει μόνο για περιορισμένο χρονικό διάστημα.”

“Αυτή την εβδομάδα έχεις -20% στη συλλογή Χ. Η προσφορά λήγει Κυριακή.”

 

3. Γράφεις σαν διαφήμιση

Οι άνθρωποι θέλουν συζήτηση, όχι τηλεοπτικά σποτ.

Πολλά brands αντιμετωπίζουν το email σαν διαφημιστική καταχώρηση. Το γεμίζουν με corporate γλώσσα, γενικόλογες φράσεις τύπου “πρωτοποριακές λύσεις υψηλής ποιότητας” και banners που φωνάζουν “ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΩΡΑ”. Το πρόβλημα; Ο αναγνώστης δεν κάθεται να δει τηλεόραση. Μπαίνει στο inbox του για να διαβάσει μηνύματα που νιώθει ότι είναι προσωπικά, σχετικά, ανθρώπινα. Όταν το copy σου μοιάζει με δελτίο τύπου ή διαφήμιση, το μάτι του αναγνώστη κάνει phase out και αρχίζει να κοιτά το υπερπέραν. Στην καλύτερη περίπτωση θα αγνοηθεί· στη χειρότερη θα σε βάλει στο spam.

Το email είναι προσωπικό μέσο. Εμφανίζεσαι στο ίδιο μέρος που διαβάζει τα μηνύματα από φίλους, συνεργάτες ή την οικογένεια. Αυτό σημαίνει πως η γλώσσα σου πρέπει να είναι πιο κοντά σε προσωπικό διάλογο παρά σε διαφημιστικό σποτ. Σκέψου πώς θα μιλούσες σε έναν πελάτη αν τον είχες απέναντί σου: απλά, καθαρά, με λίγο συναίσθημα και χωρίς “ξύλινη” γλώσσα. Η διαφορά είναι τεράστια: το ένα κάνει τον αναγνώστη να νιώσει ότι τον αντιμετωπίζεις σαν “νούμερο”, το άλλο τον κάνει να νιώσει ότι μιλάς πραγματικά σε εκείνον.

Για παράδειγμα:

“Η εταιρεία μας δεσμεύεται να παρέχει κορυφαίας ποιότητας προϊόντα που ανταποκρίνονται στις υψηλότερες προδιαγραφές και εγγυώνται την απόλυτη ικανοποίησή σας.”

“Δοκίμασες ήδη το Χ; Είναι το πιο δημοφιλές μας προϊόν αυτή τη στιγμή - και για καλό λόγο. Στείλε μου αν θες να σου πω τι feedback παίρνουμε από τους πελάτες μας.”

Το δεύτερο μπορεί να μην είναι “τέλειο”, αλλά έχει φωνή. Ακούγεται σαν μήνυμα από άνθρωπο, όχι σαν κείμενο από διαφημιστική. Και αυτό κάνει όλη τη διαφορά.

 

4. Αγνοείς τον κανόνα του “ΕΝΑ”

ΕΝΑ μήνυμα, ΕΝΑ αναγνώστης, ΕΝΑ στόχος, ΕΝΑ call to action.

Ένα από τα πιο ύπουλα λάθη στο email copy είναι να γράφεις χωρίς ξεκάθαρη εστίαση. Θέλεις να πεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα - να μιλήσεις για την προσφορά σου, να θυμίσεις το νέο άρθρο, να αναφέρεις και το webinar που έρχεται. Το αποτέλεσμα είναι πως το email σου γίνεται ένα μπερδεμένο μωσαϊκό: ο αναγνώστης δεν ξέρει ποιο είναι το βασικό μήνυμα, σε ποιον απευθύνεσαι ή τι θες τελικά να κάνει. Και όταν το μυαλό μπερδεύεται, συνήθως δεν κάνει τίποτα.

Ο κανόνας του “ΕΝΑ” είναι η πιο απλή αλλά και η πιο δυνατή αρχή στο copywriting: πριν γράψεις οτιδήποτε, αποφάσισε: 

  • ποιος είναι ο ΕΝΑΣ σκοπός του email για εσένα
  • σε ποιον ακριβώς ΕΝΑΝ ανθρωπο(/segment) απευθύνεσαι, 
  • ποιο ειναι το ΕΝΑ πράγμα που θέλεις να πιστέψει/νιώσει/κάνει, 
  • ποιο είναι το ENA μήνυμα που θες να κρατήσει, 
  • και ποιο είναι το ENA CTA που τον οδηγεί εκεί.

Όταν γράφεις με αυτή την καθαρότητα, το email “ρέει” και ο αναγνώστης καταλαβαίνει αμέσως “τι πρέπει να κάνει”, και έχει έναν μόνο δρόμο μπροστά του. Αυτό κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε ένα email που χάνεται στο inbox και σε ένα email που φέρνει αποτελέσματα.

 

5. Δεν έχεις φωνή

Αν δεν ξεχωρίζει το στυλ σου, το copy σου είναι άψυχο.

Πολλά emails μπορεί να είναι τεχνικά σωστά - καλή δομή, ξεκάθαρο CTA, σύντομο κείμενο - αλλά να διαβάζονται σαν να τα έγραψε ρομπότ. Δεν υπάρχει προσωπικότητα, δεν υπάρχει χρώμα, δεν υπάρχει τίποτα που να τα κάνει να ανήκουν σε εσένα. Και αυτό είναι πρόβλημα: γιατί το email είναι το πιο προσωπικό κανάλι που έχεις. Αν δεν βγάζει τον δικό σου τρόπο σκέψης, το δικό σου ύφος, τον δικό σου ρυθμό, τότε δεν δίνεις κανένα λόγο στον αναγνώστη να συνεχίσει να σε ανοίγει. Γίνεσαι απλά “άλλος ένας” στο inbox.

Και αυτό γίνεται ακόμα πιο μεγάλη πρόκληση στην εποχή του AI. Όπου όλες αυτές οι ήδη ανύπαρκτες, άψυχες, ψευτο-corporate “φωνές”, έχουν αντικατασταθεί με ανύπαρκτές, άψυχες ChatGPT φωνές, που μάλιστα είναι και ολόιδιες μεταξύ τους.

Η "φωνή" είναι το πιο δύσκολο αλλά και το πιο δυνατό κομμάτι του email copy. Δεν είναι θέμα να γράφεις με χιούμορ ή με σοβαρότητα. Είναι θέμα συνέπειας και αυθεντικότητας. Όταν ο αναγνώστης βλέπει το όνομά σου στο inbox, πρέπει να ξέρει τι ύφος να περιμένει, και αυτό να είναι συνεπές με αυτό που βλέπει και στην πραγματική ζωή (ειδικά πχ. αν υπάρχει video παρουσία σε social media). Να νιώθει ότι μιλάει με άνθρωπο που έχει άποψη, που έχει συγκεκριμένο τρόπο να εξηγεί τα πράγματα, που ξεχωρίζει. Αυτό δημιουργεί σχέση, εμπιστοσύνη, και τελικά αποτελέσματα.

 


 

Το email copy είναι η διαφορά ανάμεσα σε ένα μήνυμα που διαβάζεται μέχρι τέλους και σε ένα μήνυμα που ξεχνιέται στη στιγμή. Αν διορθώσεις αυτά τα πέντε λάθη, ήδη θα βρίσκεσαι πιο μπροστά από την πλειοψηφία. Θυμήσου: ένα email δεν χρειάζεται να είναι τέλειο. Χρειάζεται να είναι καθαρό, ανθρώπινο και εστιασμένο. Αυτά αρκούν για να κάνουν τον αναγνώστη να συνεχίσει να διαβάζει, και τελικά να κάνει το βήμα που θέλεις.

 

Γράψου στη λίστα του Email Academy

Θες να λαμβάνεις εκπαιδευτικά emails και νέα για τα άρθρα και σεμινάρια του Email Academy;

Δεν θα σε σπαμάρω... I practice what I preach. 😎